KÜLTÜR SANAT PORTALI

KÜLTÜR SANAT PORTALI

ARA

HABERLER

Yazdır -A +A Sayfayı Paylaş

HABERLER

İstanbul Muhtarlar Federasyonu Başkan Aykurt Nuhoğlu’nu Ziyaret Ettiler.

Çocuk Sanat Merkezi’nde eğitimler başlıyor

Çocuk Sanat Merkezi’nde her yıl düzenlenen eğitimler bu sene pandemi nedeniyle çevrimiçi olarak yapılacak.

(Fırat Fıstık, Gazete Kadıköy)

Çocuk Sanat Merkezi, çevrimiçi eğitimlerle yeni eğitim yılına başlıyor. Müzik, dans, bale, drama, resim eğitimlerinin olacağı merkezin bu yılki programını merkezin koordinatörü Yeşim Altınay aktardı:

“Geçen yıl müzik ve dans bölümünde birinci sınıfı tamamlayan öğrencilerimiz bu sene ikinci eğitim yılına devam edecek. Müzik bölümünde piyano, gitar, keman, viyola, çello, flüt, saksafon, bateri, latin perküsyon, davul, bağlama, trombon derslerimiz olacak. İkinci yıllarına devam edecek olan diğer bir bölüm bale ve dans öğrencileri. Eğitimimizi bir süre daha çevrimiçi yapacağımızdan ve enstrümanda 6 yaşından itibaren çalışmalara başlandığından uzaktan eğitimin başlangıcının zor olacağını düşünüyoruz ve bu sebeple bu bölümlere yeni öğrenci alamıyoruz. Yeni öğrenci alacağımız bölümler drama, resim ve erken yaş müzik (5 yaş) bölümleri. Bu bölümlerimizde eğitim bir yıllık ve kayıtlarımız başladı. Bu sene ilk defa belediyenin web sayfası üzerinden kayıt yapılabiliyor. Kayıtlar bitmek üzere ve bu hafta eğitimlere başlayacağız.”

Çocuk Sanat Merkezi, alanında uzman 35 öğretmenle birlikte 3 yaşından 14 yaşına kadar 3 bin öğrencinin eğitim aldığı bir merkez. 2007 yılında beş ayrı kültür merkezinde enstrüman kursları ile başlayan yolculuk, 2008 yılında Kadıköy Belediyesi’nin yaptırdığı yeni binada vücut bulmuş, 2009’da ise var olan eğitimlere dans, bale, drama ve resimi de katarak yoluna devam etmişti. 

Merkezin misyonunun, sanatı çocukların hayatının bir parçası haline getirmek, çocukların çok boyutlu düşünmesini sağlamak, sanata duyarlı, estetik duygusu gelişmiş çocuklar yetiştirmek olduğunu söyleyen Altınay, “Bütün bunların yanı sıra öğrencimiz olmayan ama bir yolla bu eğitimi kendilerine ulaştırıp farklı ufuklar açmayı düşündüğümüz çevre okul öğrencileri için de çalışmalar yürütüyoruz. Bu kapsamda birçok okula eğitimlerimizi ulaştırıyoruz. Başka belediyelere hatta başka şehirlere de bu projenin ulaşmasını sağlıyoruz. 2014 yılında Ayvalık Belediyesi'ne ‘Zeytin Çekirdekleri’ projesinin hayata geçirilmesinde destek verdik. 2016’da Berlin, Kreuzberg’deki müzik okulunun organize ettiği bir çalışmaya katıldık. Almanya ve Polonya’dan gelen öğrencilerle bizim öğrencilerimiz birlikte konser verdiler. Burada üç farklı şehir gezdik. 2018’de Trabzon’da açılan Hayrat Çocuk Sanat Merkezi de bu ortak çalışmalara örnek gösterilebilir” dedi.

Kadıköy Belediyesi bünyesinde de birçok yeniliğe ve ilke imza attıklarını belirten Altınay, şöyle devam etti:

“2013’te ödüllü resim yarışması yaptık, 2015’te unutulmaz 23 Nisan kutlaması gerçekleştirdik, Dünya Barış Günü, kitap günleri ve çevre festivali gibi etkinliklerin açılışlarında düzenli olarak yer aldık. Mezun ve hala eğitime devam eden öğrencilerden oluşan Kadıköy Belediyesi Çocuk ve Gençlik Oda Orkestrası, Çocuk ve Gençlik Korosu, gitar, bağlama orkestrası, bale, modern ve halk dansları yıldızlar topluluğu ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yeni yıl ve ara dönem etkinliklerinde bizi sürekli görebilirsiniz. İki yıl eğitim alan öğrencilerimizi de sınıf konserleri ve etkinliklerle katılım belgesi vererek mezun ediyoruz. Drama ve resim öğrencilerimiz de sergiler ve gösteriler ile yeteneklerini gösteriyor. Her yılımızı Caddebostan Kültür Merkezi’nde yaptığımız yıl sonu etkinliği ile sonlandırıyoruz. Tüm bu etkinlikler ve eğitimler çocuklarımıza Kadıköy Belediyesi tarafından ücretsiz olarak sağlanıyor.”

“Pandemi sürecine çok ani yakalandık” diyen Altınay, pandeminin etkilerini şu sözlerle anlattı:

“Pandemi ilan edildiği andan itibaren hemen öğretmenlerimizle organize olduk ve bu süreci öğrencilerimizi nasıl mağdur etmeden devam ettirebiliriz diye müdürlüğümüzle beraber çok çabuk karar aldık. Zorluklar tabi ki oldu. Öncelikle uzaktan erişim eğitiminin ne olduğunu; denemediğimiz bir şeyi velilere anlatmamız gerekti. Her çocuğun interneti veya bunu karşılayacak bilgisayarı bile olamadığından bazı öğrenciler devam edemedi. İnternet bağlantısının yetmediği anlarda, örneğin müzik, çalgı eğitimlerinde zorluklar yaşandı. Bunun yanı sıra uzaktan eğitimlerde duygu geçemiyor ve tam paylaşılması gereken bilgiyi çocuklar küçük olduğu için veremiyorsunuz. Konsantrasyon sorunu oluyor. Uzaktan eğitim 4-6 yaş için çok zor oldu. Örneğin drama dersini oyunlarla veriyoruz. Bu hedefli oyunlarda çocuklar birbirleriyle iletişim halinde olup, her iletişimde bir şeyler öğrenirken uzaktan erişimde bunu gerçekleştiremediler. Öğretmenlerimiz daha fazla yoruldu. Bunun yanı sıra kolaylıkları da oldu. Öğrenciler evlerinden çalışmalara devam ettiği için yollarda vakit kaybı olmadı, zamanı iyi kullanma, aile ile paylaşma, velinin çalışmaları takibi gibi konular olumlu taraflar. Çocuklar daha az yorulup, evden çeşitli etkinlikler yapmış oldular. Hatta dans, ritim  çalışmalarında bazen çalışmalara veliler de dahil oldular. Aile içi etkinlikler de ortaya çıktı.  Hatta 23 Nisan kutlamalarımız sırasında orkestra, dans, bale, resim, drama bölümlerimizin öğrenci ve öğretmenlerinin katkıları ile evlerden çok güzel çalışmalar yapıldı ve film halinde sosyal medyada paylaşıldı.”

Çocuk Sanat Merkezi, sadece Kadıköy sınırları içinde değil tüm belediyeler arasında örnek bir proje. Çocukların sürekli sanatla iç içe olduğu, eğlenirken öğrendiği, birlikte üretmenin tadına vardıkları bir alan. Altınay da “Çocuğa ne verirseniz onu alırsınız” diyor ve ekliyor:

“Çocuk Sanat Merkezi olarak, çocuk ile sanat arasında köprü kuracak eğitimler verirken onların içsel dünyasını sanata yönlendirmeye çalışıyoruz. Çünkü sanat, bir şeyi anlatma ve doğru yapma, fikirlerin, duyguların dışa aktarılma biçimidir. Bu köprüleri kurarken öğrencilerimizin hepsinin ileride sanatta bir kariyer edinmelerini, profesyonel sanatçılar olmalarını hedeflemiyoruz. Tek hedefimiz bu değil. Hedefimiz, onların kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak, yaratıcı yönlerini tetiklemek ve sanatsal anlatımlara teşvik etmek. Sanatı benimseyen, önem veren ve takdir eden çocukların ileride -meslekleri ne olursa olsun- alışılmışın dışında düşünen, önyargısız, yeniliklere açık, meraklı ve sorgulayıcı bireyler olarak iyi, adil, güzel ve doğru işler yapacağına inanıyoruz.”

Merkezde 4 yaşında eğitim almaya başlayan çocuklar 14 yaşına kadar aynı merkeze gitmeye devam ediyor. Bu kurslara gidip daha sonra konservatuarlara devam eden, uluslararası sanat okullarına gidenler de var. Merkez aynı zamanda ulusal ve uluslararası etkinliklerden de davet alıyor. Bosna, Polonya, Almanya, Azerbaycan merkezin daha önce ortak çalışma yürüttüğü ülkelerden. 

Son söz, Çocuk Sanat Merkez Koordinatörü Yeşim Altınay’ın:

“Çocuklarımızın hayatını şansa bırakmayalım, en temel becerileri olan sosyal ve duygusal öğrenme enstrümanlarını sanat yolu ile geliştirelim.”


Fotoğraf Galerisi