KÜLTÜR SANAT PORTALI

KÜLTÜR SANAT PORTALI

ARA

ETKİNLİKLER

Yazdır -A +A Sayfayı Paylaş

ETKİNLİKLER

Alman Romantikleri

Alman Romantikleri

Konser

Tarih05 Şubat 2019

Saat 20:00

Mekan Süreyya Operası

İstanbul Devlet Opera ve Balesi

Solistler: Özay Günay, Önay Günay.

Kondüvit: Başak Taniş

Özay Günay: Ses eğitimine Mimar Sinan G.S.Ü. Devlet Konservatuarı Opera Bölümü'nde başlayan sanatçı, başta Prof. Güzin Gürel (şan), Aydın Gün (sahne), Yekta Kara (mimik-rol) olmak üzere, Filiz Ali, Gülper Refiğ, Cenan Akın, Azra Gün gibi pek çok değerli hocanın eğitimi altında başarı ile mezun olmuştur. Solistlik kariyerine öğrencilik yıllarında başlamış, katıldığı birçok solo resitalin yanı sıra, 1993 yılında İstanbul Avrupa Korosu'nun daveti üzerine şef Slyvene Maire yönetimindeki Mozart'ın ''Missa Brevis'inde Alto Solo'yu yorumlamış, 1995'de İstanbul Barok Topluluğu'nun Türkiye'de ilk kez seslendirilen Purcel'in ''Dido & Aeneas'' eserinin prodüksyonunda solist olarak görev almış ve yine aynı topluluğun İstanbul Yıldız Sarayı, K. Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde ise Otello Kalesi ve Bela Pais Manastırı'ndaki temsillerine katılmıştır. Yine aynı yıl, İstanbul C.R.R. Konser Salonu Opera ve Orkestrasının ilk prodüksyonu olan Hacıbeyov'un ''Arşın Mal Alan'' adlı eserinde 'Asya' rolünü seslendirmiş, 1998 yılına kadar solistlik görevine yine bu kurumda devam etmiştir. 1997'de Uluslararası İstanbul Müzik Festivali ''Genç Solistler Serisi''nde solo resital vermiş ve yine aynı festivalin başka bir konserinde Beethoven'ın İskoç Şarkıları'nın Türkiye'deki ilk seslendirilişinde Alto Solu'yu yorumlamıştır. 1998 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nde kadrolu sanatçı olarak göreve başlamıştır. Solistlik çalışmalarına, kurumundaki asli görevinin yanı sıra devam eden Özay Günay, 1999 yılında şef Stephan Lomas yönetimindeki İstanbul Avrupa Korosu ile Mozart ''Requem''de Alto Solo'yu seslendirmiştir. Leyla Gencer (İstanbul), Prof. Eva Blahova (Viyana), Mauro Trombetta (İstanbul), Leyla Pınar (İstanbul/Barok Müzik üzerine) ile ''Master Class'' çalışmalarına katılmıştır. 2000 yılında Viyana'da Prof. Joseph Dichler Uluslararası Genç Müzisyenler Yarışması'nda ''İkincilik Ödülü'' alan sanatçı, yine aynı yıl Akbank Oda Orkestrası ve Madrid Korosu'nun Aya İrini Kilisesi (İstanbul) ve Aspendos Tiyatrosu'nda (Antalya) verdiği konserlerde şef Cem Mansur yönetiminde J.S.Bach ''Magnificat''da Alto Solo‘yu seslendirmiştir. Mezzosoprano Özay Günay, yurt içinde katıldığı çok sayıda solo resital, konser ve televizyon programlarının yanı sıra yurt dışında da çeşitli orkestralı konserler ve solo resitaller vermiş, başta Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Slovak Cumhuriyeti olmak üzere uluslararası müzik festivallerinde ve opera evlerinden davetler almıştır. Yer aldığı bu etkinliklerde ülkemizi başarı ile temsil etmiştir. Bu konserlere örnek olarak 2002'de şef Martin Majkut yönetimindeki Bratislava Opera Orkestrası ile 47. Piestansky Uluslararası Müzik Festivali ve 57. Teplice Müzik Festivalleri'nde verdiği solo konserleri sayabiliriz. Özay Günay, opera sanatçılığının yanı sıra, 1995-2000 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi K.B.B. Anabilim Dalı Foniatri Bölümü'nde Prof. Güzin Gürel'in başkanlığında Ses ve Konuşma Terapisti olarak görev yapmıştır. Halen bu çalışmalarına devam etmektedir. İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nde "Otello", "Beethoven 9", ''Rigoletto'', ''Mozart'ı Sever misiniz?'', ''La Traviata'', ''Trouble in Tahiti'' eserlerinde solist olarak görev alan sanatçı, 2004 yılında İzmir Devlet Opera ve Balesi tarafından Türkiye prömiyeri gerçekleşen Verdi'nin ''Falstaff '' adlı eserinde Meg Page rolünü seslendirmek üzere davet edilmiş ve başarı ile yorumlamıştır. 2005 yılı içerisinde İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası'nın şef Vesna Souc yönetimindeki 'Gala Konseri'nde solist sanatçı olarak yer almıştır. Bu konserin kaydı daha sonra İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası tarafından müzik cd'si olarak yayınlanmış ve müzikseverlerin beğenisine sunulmuştur. Sanatçı yine aynı yılın Aralık ayında şef Meike Nollmann yönetimindeki Borusan Filarmoni Orkestrası ve Pera&Europen Voices İstanbul Korosu ile birlikte gerçekleşen J.S.Bach ''Weihnachts Oratorium''da (Yeniyıl Oratoryosu) Alto Solu'yu seslendirmiştir. 2008 Ocak ayında İstanbul Opera ve Balesi’nde gerçekleşen "Barok Akşamı" adlı konser serisinde solist sanatçı olarak yer almıştır. Mezzosoprano Özay Günay ayrıca, ikiz kardeşi Bariton Önay Günay ile birlikte yer aldığı İDOB sahnesinin yanı sıra "Opera İkizleri" olarak özel davet aldıkları yurt içi ve yurt dışındaki sayısız pek çok konser ve resitalde bir araya gelmektedir. 2009-2010 Opera Sezonunda İzmir Devlet Opera ve Balesi'nin daveti üzerine Elhamra Sahnesi'nde resital vermişlerdir. 2011-2012 sanat sezonu, Kasım ayında Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde solo resital, Mart ayında İstanbul Caddebostan Kültür Merkezi'nde solo resital, 2012 Ekim ayında İstanbul 11. Uluslararası Pera Sanat Festivali'nde solo konser, 2013 Ocak ayında İzmir Karşıyaka Barok Günleri açılış konseri, 2016 Nisan ayında Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi'nde solo resital vermiştir. 2017 Nisan ayında İstanbul Devlet Opera ve Balesi prodüksyonu olan Vivaldi’nin "Bajazet" adlı operasında Andronico rolünü seslendirmiş, 2018 yılında Hollanda’nın Amsterdam kenti De Rode Hoed konser salonunda gerçekleşen orkestralı konsere solist olarak katılmış, “Liederabend“ resitali ve oda müziği topluluğu ile “Barok Konseri“ gerçekleştirmiş, 25. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali'nin prodüksiyonu olan Verdi’nin "Aida" eserinde Sacerdotessa rolünü seslendirmiştir. Halen İstanbul Devlet Opera ve Balesi'ndeki görevine devam eden Özay Günay, solistlik kariyerine konser, resital ve temsillerle başarıyla devam etmektedir.

Önay Günay: Ses eğitimine M.S.Ü. Devlet Konservatuarı Opera Bölümünde Prof. Yıldız Dağdelen ile başlayan sanatçı, daha sonra şan çalışmalarına Prof. Güzin Gürel ile devam etmiş ve 1999 yılında mezun olmuştur. Solistlik kariyerine öğrencilik yıllarında başlamış, katıldığı bir çok solo resitalin yanı sıra, 1995 yılında İstanbul Barok Topluluğu'nun Türkiye'de ilk kez seslendirilen Purcell'in Dido&Aeneas prodüksiyonunda Aeneas rolünü seslendirmiş ve yine aynı topluluğun İstanbul Yıldız Sarayı, K. Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki Otello Kalesi ve Bella Pais Manastırı'ndaki temsillerine katılmıştır. Yine aynı yıl, C.R.R. Konser Salonu Opera ve Orkestrası'nın ilk prodüksiyonu olan Hacıbeyov'un Arşın Mal Alan adlı eserinde Süleyman rolünü, 1997 yılında da yine aynı kurumun prodüksiyonu olan Donizetti'nin Aşk İksiri operasında Belcore rolünü seslendirmiş ve 1998 yılına kadar bu kurumdaki solistlik görevine devam etmiştir.1997 yılında Uluslararası İstanbul Müzik Festivali Genç Solistler Serisi'nde İstanbul Oda Müziği Topluluğu ile Beethoven'ın İskoç Şarkıları'nın Türkiye'deki ilk seslendirilişinde Bariton Solo'yu yorumlamıştır. 1999'da yine Uluslararası İstanbul Müzik Festivali Genç Solistler Serisi'nde solo resital vermiştir. Sanatçı ayrıca, Leyla Gencer, Katia Ricciarelli ile master class çalışmalarına katılmıştır. 2000 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesinde solist sanatçı olarak göreve başlamış ve bu kurumda birçok eserde solist sanatçı olarak yer almıştır. Sanatçı yurt içinde katıldığı pek çok solo resital, konser ve televizyon programlarının yanı sıra yurt dışında da birçok festivalden davet almıştır. Bunlara örnek olarak, 2002 yılında Portekiz'in Porto kentinde Uluslararası Gaia Müzik Festivali kapsamında, C. Orff'un Carmina Burana adlı sahne kantatında seslendirdiği Bariton Solo'yu, 2003 yılında Çek Cumhuriyeti'nin Prag kentinde yapılan Rocnic Festivali'ndeki solo resitalini örnek olarak verebiliriz. Sanatçı ayrıca, 2002 yılında Slovak Cumhuriyet'nde yapılan Mikulas Schneider-Trnavsky Uluslararası Şan Yarışması'nda özel ödül kazanmıştır. 2004 yılında, İstanbul Aya İrini Kilisesi'nde gerçekleşen Bosh Müzik Günleri kapsamında C.Orff''un Carmina Burana adlı sahne kantatındaki Bariton Solo'yu Almanya'dan gelen orkestra, koro ve solistler eşliğinde seslendirmiş ve yerli ve yabancı basın tarafından kendisinden övgü ile söz edilmiştir. Bunların yanı sıra bariton Önay Günay, 8. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali'nde ''Rigoletto Operası"nda Marullo, yine 10. Uluslararası Aspendos Opera ve Bale Festivali'nde ''Prens İgor Operası"nda Prens İgor rollerini seslendirmiştir. 2005 yılında İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası Gala Konseri'nde solist sanatçı olarak yer almıştır. Bu konserin kaydı daha sonra İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası tarafından müzik cd'si olarak hazırlanmış ve sanatseverlerin beğenisine sunulmuştur. Halen solistlik görevine İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nde devam eden sanatçının yine bu kurumda görev aldığı pek çok eserden bazılarını şöyle sıralayabiliriz, Manon Lescaut (Lescaut), Belisario (Belisario), Carmen (Escamillo), Prens Igor (Prens Igor), Madama Butterfly (Sharpless), Aşk İksiri (Belcore) La Boheme (Marcello), Jenufa (Starek), İspanyol Saati (Ramiro), Deli Dumrul (İhtiyar), Carmina Burana (Bariton Solo). Sanatçının çalıştığı orkestra şefleri arasında Fabrizio Ventura, Hilary Griffiths, Mosche Atzmon, Helge Dorsch, Jose Luis Pareja, Antonio Pirolli, Selman Ada yer almaktadır. Rejisörlere örnek olarak da Yekta Kara, Beppe de Tomasi, Dmitri Bertman, Vincenzo Grisostomi, Murat Göksu'yu sıralayabiliriz. 2008-2009 sezonunda Verdi'nin 'La Traviata' operasında Germont rolünü ve Donizetti'nin 'Don Pasquale' operasında Malatesta rolünü seslendiren sanatçı, 2009 yılı içerisinde 16. Aspendos Uluslararası Opera ve Bale Festivali'nde sahnelenen Bizet'in Carmen operasında Escamillo rolünü seslendirdi. İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin 2010-2011 sezonunda Donizetti'nin "Don Pasquale" operasında Dr. Malatesta, Offenbach'ın "Hoffmann'ın Masalları" operasında Dapertutto ve Orff'un "Carmina Burana Orotoryosu"nda Bariton solo rollerini seslendirecektir. Sanatçı 2009 Ağustos ayında Viyana Müzik Semineri'nde Prof. Eva Blahova'nın iki haftalık seminerine katılmıştır. Önay Günay, Mart 2010'da Prag'ta BBC Senfoni Orkestrası müzik direktörü maestro Jiri Belohlavek yönetimindeki Prag Philharmonic eşliğinde Obecni dum Praha'daki Gala konserinde yer aldı. Mayıs 2010'da dünyanın en ünlü konser salonlarından Viyana'daki Wienerkonzerthaus'da orkestra eşliğinde Mozart aryaları seslendirmiştir. Önay Günay 27.01.2011'de Çek Cumhuriyeti'nin Teplice kentinde Civic Center Hall'da Kanada'lı genç orkestra şefi maestro Charles Olivieri-Munroe yönetimindeki North Czeck Philharmonic orkestrası ve korosu eşliğinde J.Brahms'ın "Alman Requiem"deki bariton soloyu seslendirecektir. Önay Günay, İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin 2010-2011 sezonunda "Don Pasquale", "Hoffmann´ın Masalları" ve "Carmina Burana" eserlerindeki görevine devam etmektedir.

İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin biletleri, temsil tarihinden 1 ay önce satışa çıkar.

Biletler, Kadıköy Belediyesi Süreyya Operası gişesinden veya www.biletiva.com adresinden temin edilebilir.