“Göz Dinler” adlı sergi, Berlin’de yaşayan ressam Ercan Arslan’ın 25 yıllık çalışmalarından bir seçkiyi kapsıyor. Sanatçının Gezi olayları sırasında gerçekleştirdiği 17 resim de, Gezi'nin 10'uncu yılı anısına, ayrı bir seri olarak sergileniyor.
KÜLTÜR SANAT PORTALI
“Göz Dinler” adlı sergi, Berlin’de yaşayan ressam Ercan Arslan’ın 25 yıllık çalışmalarından bir seçkiyi kapsıyor. Sanatçının Gezi olayları sırasında gerçekleştirdiği 17 resim de, Gezi'nin 10'uncu yılı anısına, ayrı bir seri olarak sergileniyor.
1934 yılında doğan, bundan beş yıl önce 2018 yılında aramızdan ayrılan Ali Teoman Germaner, ya da kendi taktığı, bilinen adıyla Aloş 20'nci yüzyıl Modern Türkiye sanatının en önemli heykeltıraşlarından biri olarak kabul ediliyor.
Bir Tatlı Kaşığı Çamur'da, kırklı yaşlarında mutfağa hapsolmuş bir kadın, bize yaptığı yemeklerden, kocasından, babaannesinden, çocukluğundan, çocukluk aşkından bahsediyor.
“Ben Yamaç Ulaş. Sizleri bir günden alıp diğer bir güne sağ salim teslim edebilmek için mikrofonun başında yerimi aldım, hazır bekliyorum. Yamaç Ulaş’la Sıfır Telaş başlıyor!”
Fiziksel Tiyatro Araştırmaları, Şatonun Altında'dan sonra yepyeni bir araştırmanın sonucunu seyirciyle paylaşmaya hazır. Bu defa özgün bir metni sahneye taşırken anlatının fiziksel ve disiplinler arası olanaklarının peşine düşüyoruz.
SAR, İstanbul Kurtuluş’ta aynı mahallede, aynı kültürde büyümüş iki arkadaşın beraber ürettikleri bir gösteridir. Bu gösteride müzisyen ve Vomank’ın kurucularından Saro Usta ile Çıplak Ayaklar Kumpanyası’ndan Mihran Tomasyan’ı bir arada izleyeceğiz.
İstanbul’un seslerini, genç ve yaşlı kadınların içlerinden geçirdiklerini, oradan oraya savrulan gençlerin kırgın ve öfkeli hallerini sahneye taşıyan Murat Mahmutyazıcıoğlu, bir “apartman hikâyesi” anlatıyor.
Eylül, 28 yaşında trans bir kadındır. Tek odalı evinde maniler söyleyerek başından geçenleri anlatmaya başlar. Nasıl seks işçisi olduğunu… Çarka çıktığı zamanları... Askerlik muayenesini... Aşık olduğu adamı... Ailesini... Arada bir sorar: Kaç olduk?...